It has been a lie

斉藤和義、 よくやった! 

まだ生きてる泉谷は、動くのか?! 


作詞作曲:斉藤和義 「ずっとウソだった」
Song & Lyric Kazuyoshi Saito " It has been a lie


この国を歩けば原発が54基
教科書もCMも言ってたよ「安全です」
俺たちを騙して言い訳は「想定外」
懐かしいあの空 くすぐったい黒い雨
Walking around in this country,There's 54 Nuclear plants
Textbooks and CM always said that it is safe
They cheated on us, and excuse is " Unexpected"
Good old sky to remember, tickling black rain

ずっとウソだったんだぜ
やっぱバレてしまったな
ほんとウソだったんだぜ
原子力は安全です
ずっとウソだったんだぜ
ほうれん草食いてえな
ほんとウソだったんだぜ
気づいてたろうこの事態
風に舞う放射能はもう止められない
何人が被爆すれば気がついてくれるの 
この国の政府
It has been a lie, and it came out to light
we knew it ?
It really has been a lie, Nukes are safe,
It has been a lie, I wanna eat spinaches
It really has been a lie, you knew that
this will happen
Nobody can't stop radiation in the wind
How many people will be exposed
before the government realize


この街を離れてうまい水見つけたかい?
教えてよ やっぱいいや
もうどこも逃げ場はない
left this town, and did you find a clear water
Will you tell me, but no thank you,
There's no place to hide anymore


ずっとクソだったんだぜ
東電も北電も中電も九電も
もう夢ばかり見てないけど
ずっとクソだったんだぜ
それでも続ける気だ
ほんとクソだったんだぜ
何かがしたいこの気持ち
ずっとウソだったんだぜ
ほんとクソだったんだ
It has been a shit, Tepco, Hokkaido,
Chubu and Kyushu, I am no longer dreamy state
It has been a shit, and are you still
gonna go on like this?
It really has been a shit, this feeling that
I should do something
It has been a lie
It has been a shit